Nové stránky
Rallyfan.cz Girl
PAX RALLY PORTUGAL (9.- 14.9.2008)

Prtugalská rally se stala součástí dakarské série, která se letos nahradila zrušenou dakarskou rally.

Na tuto soutěž se pod hlavičkou pražského Off road centra vydal taky Viktor Chytka .
V posádce s Lukášem Vacovským startovali s Toyotou LC 80 ve skupině speciálně upravených terénních vozů. Soutěž byla zajímavá nejen exotickým prostředím, ale především délkou a účastí tří továrních týmů. Mitsubishi, Volkswagn a BMW, prostřednictvím X-Raidu postavili na start soutěže celkem deset vozů. Celkem se sešlo na startu na sto soutěžících, aby absolvovali 1 500 km dlouhou trať v pěti etapách. Silně mediálně podporovaná akce byla dobře zorganizována, na převážně šotolinových , kamenitých a písečných cestách, na kterých se po celou dobu soutěže silně prášilo. Trasa vedla z Lisabonu cca 500 km na sever a posléze  minouc Lisabon, na jih do Portimaa, letoviska na břehu Atlanského oceánu, kde končila. Zvláště náročné byly závěrečné kilometry soutěže, které  vedly horskými , úzkými silničkami nad bezednými propastmi. Vše patřičně zabaleno do neproniknutelného prachu , jehož neprůhlednost byly umocněna slunečními paprsky. V době, kdy v naší republice hrozily sněhové přeháňky , však v Portugalsku vládlo přesvědčivé letní počasí s teplotami nad 30 stupňů. To mělo patrně za následek rozsáhlý lesní požár na trase soutěže. Stalo se tak v  závěrečné etapě, které byla z tohoto důvodu zkrácena o třicet kilometrů.
Posádka Toyoty přijela na tuto soutěž především sbírat zkušenosti před Dakarskou rally 2009, která se pojede premiérově v Argentině a Chile. Důležité bylo dojet do cíle bez jakékoliv újmy a natrénovat univerzálnost posádky. Tři etapy se bez problémů drželi  Češi na průběžné sedmnácté pozici. Ve čtvrté etapě sjeli do podmáčeného pole, kde ztratili asi 16 minut. V průběžné klasifikaci to znamenalo propad o pět míst. Do poslední, po požáru zkrácené etapy nastupovali s touhou návratu na vydobyté pozice. To se nakonec povedlo, když bez jakéhokoli poškození vozu projeli poslední etapu celkově patnáctí. V celkovém součtu to znamenalo 17. pozici absolutně a  ve své kategorii diesel, osmí těsně za továrními týmy.

Rally vyhrál  Stefan Peterhansel (Mitsubishi), druhý byl Carlos Sainz (VW Touareg) a třetí Luc Alphand (Mitsubishi). Devátý skončil Miroslav Zapletal a Tomášem Ouředníčkem (Mitsubishi Strakar) a na 26. pozici dojela další posádka ORC Praha Jiří Janeček – Jiří Wolf.

Autor: Pavel undefined
Email: vaculik@vaculik.at
Vydáno: 16.9.2008 21:27
Zobrazeno: 9531x
Hodnocení: 2.96
Hodnotilo: 7398
Ohodnoť: 1 2 3 4 5
Ke článku zatím není vložen žádný komentář
Uživatel:
Text:
Fotogalerie
BARUM CZECH RALLY Zlín 2019 - 30 fotek
Redakční fotograf: libor hodulák
HunGarian Baja 2019 - 30 fotek
Redakční fotograf: libor hodulák
26.Italian Baja 2019 - 30 fotek
Redakční fotograf: libor hodulák
AGROTEC Rally Hustopeče 2019 - 30 fotek
Redakční fotograf: libor hodulák
VYŠKOV 2019 - 24 fotek
Redakční fotograf: Miroslav Němec
XXVII.Rally Vyškov 2019 - 30 fotek
Redakční fotograf: libor hodulák
Traiva Rally Cup Květen - 21 fotek
Redakční fotograf: Miroslav Němec
Vančík Kopná 2019 - 24 fotek
Redakční fotograf: Miroslav Němec
25.Vančík Rallysprint Kopná 2019 - 30 fotek
Redakční fotograf: libor hodulák
Všechny galerie
Portál Rallyfan.cz
- Rally Sanremo 2013 - shakedown (27863x)
- Hyundai i20 WRC - test Finland (81506x)
- Patrick Snijers - Porsche 997 ... (26496x)
- Zpěvák / Tamášová Suzuki ... (26159x)
- Hermann Neubauer - výlet mimo ... (71852x)
- Roman Kresta - krize po skoku ... (25303x)
- Barum Czech Rally Zlín 2013 (24180x)
- Barum Rally 2013 - Béreš v ... (24225x)
- Roman Kresta - krize Semetín ... (25158x)
- Jaroslav Orsák small crash - ... (26066x)

kód Gimli, design vaca.p, El-Toro, Zemní práce, Zahradní práce, Výkopy
Copyright © 2009-2019