Nové stránky
Rallyfan.cz Girl
ÚSPĚŠNÁ SEZÓNA VALAŠSKÉHO JEZDCE

Rok Petra Vraje a Jana Mikulíka v kokpitu Škody Favorit......

Rallysprintová sezóna jako už pravidelně končila na Rally Vsetín. Na této soutěži nemohl chybět takřka domácí jezdec Petr Vraj se spolujezdcem Janem Mikulíkem a Škodou Favorit. Start na Vsetíně proměnili ve vítězství a i díky tomu obhájili loňské celkové prvenství ve třídě 18. Ikdyž zde ovládli i skupinu 14-18, tak se celkově v letošní sezóně umístili na druhém místě ve skupině. Jak vypadala cesta k tomuto výsledku se dočtete v dalších odstavcích.
Na Kopné, která otevírala Rallysprintový seriál, začali pěkným časem hned na první zkoušce, ovšem už na druhé RZ svou snahu přehnali. Havárie se obešla bez zranění, ale byl to až příliš rychlý konec. „Kopná je pro nás oba skoro doma takže jsme se chtěli vytáhnout a jeli jsme od začátku naplno. Jenže na druhé RZ jsme měli malou chybku v rozpise, která v daných podmínkách byla rozhodující. Už při nájezdu do zatáčky jsem viděl, že rychlost je příliš vysoká a tak nebyla šance s tím něco udělat. S autem jsme pak sice odjeli, ale proražený chladič znamenal konec“, popsal nešťastnou situaci Petr. Takže první podnik se klukům moc nepovedl a ještě je čekala spousta práce při opravě vozu. Do další soutěže, kterou byla Rally Vyškov jim zbýval necelý měsíc takže to byl opravdu nelehký úkol.


Vše se podařilo včas zvládnou a šestého května Favorit v plné parádě sjížděl ze startovní rampy ve Vyškově. Vyškov je pro tuhle posádku zemí zaslíbenou neboť v roce 2015 zde zvítězili v Opel Adam cupu a v loňském roce vyhráli po těsném souboji s Červenkou svou třídu i skupinu. Takže letos vlastně šlo o obhajobu loňského výsledku jen konkurentem ve skupině byl tentokrát Hladík se Swiftem a Perník s rychlou 130 LR. Perník se ovšem vyřadil chybou hned na druhé RZ kde nabral 5 minutovou ztrátu. Naopak Jirka Hladík se držel velmi těsně za naší posádkou, ale i tak se Petrovi s Honzou dařilo postupně budovat náskok, který stačil k pohodlnému vítězství ve skupině. Ve třídě kluci prakticky neměli konkurenci, když hned od první RZ všem ujížděli o více jak vteřinu na kilometr. Takže třídu nakonec vyhráli celkem o 5 minut a tím kompletně obhájili loňské umístění. „Vyškov byla opravdu vydařená soutěž od seznamovaček přes přejímky až po samotný závod probíhalo vše naprosto bez problémů. V první sekci jsme nezvolili dobře pneumatiky takže a i při vzpomínce na Kopnou jsem jel trochu opatrněji. Na další sekce jsme přezuli, šli do toho trochu víc a na časech to bylo znát. Vyškovská rally byla po Kopné opravdovou vzpruhou a už teď se moc těším na na další závod“.


Po Kopné a Vyškovu tým kolem Petr Vraje vyrazil na rally Most, která po počátečních porodních bolestech nakonec našla své místo v kalendáři RSS. Kromě krátké divácké vložky, která vedla po obslužných cestách přímo na autodromu, čekaly na posádky i tři úseky v Krušných horách. Do soutěže kluci vstoupili dobře, když vyhráli první RZ ve skupině i ve třídě. Ovšem na dalších úsecích se jim už tak nevedlo a v polovině soutěže sice vedli třídu, ale ve skupině ztráceli na vedoucího Hladíka skoro 20 vteřin. Do druhé části šla posádka s tím, že zkusí zaútočit na vedoucí pozici ve skupině. Jenže plán se začal hroutit hned na první RZ sekce kde se jim stal osudný retardér z pneumatik, který kluci rozrazili, takže následovala 20 vteřinová penalizace. Na rychlostních testech v Krušných horách chtěla posádka zabojovat alespoň o vítězství ve třídě, ale stalo se něco nečekaného. „Soutěž jsme rozjeli dobře, ale ukázalo se, že Jirka Hladík má přece jenom víc zkušeností. Hned ráno obul tvrdou směs na celé auto a to bylo rozhodující. Když jsme odpoledne obuli stejně vypadalo to, že vše funguje výborně, ale v osudném retardéru auto i díky gumám zahnulo jinak, než jsem čekal a bylo po nadějích. Pak jsem vše dorazil tím, že jsem ve vzniklém stresu zapomněl pořádně pít. To způsobilo, že jsem se už v průběhu RZ 7 začal cítit divně a v cíli RZ-ty jsem skoro odpadnul. Během přejezdu na další zkoušku jsme se s Honzou dohodli, že to nějak dojedeme a v nejhorším případě bude řídit on. Nakonec jsme se dovlekli až na cílovou rampu a já si odvezl velké ponaučení.“ Takto popsal Petr situaci, která vedla k druhému místu ve třídě a pátému ve skupině.
Za necelé dva měsíce účastníci RSS vyrazili do Pačejova, kde na ně čekaly tradiční rychlostní zkoušky s výjimkou otočených Čečelovic. Zde Petr s Honzou startovali již potřetí, takže soutěž pro ně nebyla neznámá. Hned od první RZ se ujali vedení ve třídě i ve skupině jenže na dalších zkouškách začali na Hladíka postupně ztrácet. „Na vině byly vadnoucí brzdy našeho Favorita“, vysvětlil problém pilot. Kluci se teda smířili s tím, že ani tentokrát skupinu nevyhrají. Ovšem Petr je bojovník a tak se vše nakonec rozhodlo až na poslední RZ. „Ve druhé sekci jsem se postupně sžíval s přehřívajícími brzdami až se mi nakonec podařilo najít vhodný způsob jak je pošetřit tak aby auto brzdilo po celou RZ. I díky tomu jsme na předposlední RZ stáhli z Hladíkova náskoku 7 vteřin a najednou jsme se dostali na čtyřvteřinovou ztrátu. To znamenalo, že ještě nic není ztraceno. Poslední byl legendární Muničák, který má sice jen 5km, ale za pokus to stálo. Jel jsem opravdu úplně naplno a Favorit schytal neskutečné množství ran. Jenže Jirka se rozhodl nedat nám to lacino, takže v cíli jsme na něj stáhli jen vteřinu.“ Na rampě tudíž borci z Valašska brali pohár za vítězství ve třídě a druhé místo ve skupině.


Po Pačejovské rally čekal na posádku start v rámci demonstrační jízdy na Barum rally kde jako obvykle předvedli velkou šou. V září měli v plánu ještě Rally Jeseníky ta však byla zrušena a tak zbyl již na začátku zmiňovaný Vsetín. „Na domácím Vsetíně jsem jel vyloženě na pohodu což bylo vidět i na dosahovaných časech. Vyhrát jsme nepotřebovali, tak jsem šetřil techniku a užíval si domácí prostředí. Před poslední RZ jsme se díky chybám soupeřů dostali do vedení a tak jsme na posledním testu zabojovali a získali nečekané vítězství ve třídě i skupině“, zhodnotil domácí soutěž Petr Vraj.


Na závěr jsme požádali Petra Vraje i jeho spolujezdce Jana Mikulíka o zhodnocení celé sezóny a prozrazení plánů do budoucna.
Petr Vraj: „Celou sezónu jsem si závodění vyloženě užíval takže ji hodnotím velmi kladně. Mrzí mě snad jen Rally Most kde jsem zbytečně zkazil dobře rozjetý závod. Příští rok si dám pauzu, protože se chci věnovat i jiným činnostem, ale na rally určitě nezanevřu. I když je Favorit na prodej tak je možné, že se s nějakým autem někde příští rok svezu.  Chtěl bych teď poděkovat všem kdo se na letošní sezóně podíleli v prvé řadě Honzovi za perfektní diktování rozpisu a taky starání se o finance, dále celé mé rodině za podporu, přítelkyni Elišce za trpělivost, mechanikům Jirkovi, Ondrovi, Milanovi a Danovi za pomoc při přípravě auta a Pavlovi Zátorskému s Tomášem Dostálem za precizní servisní zázemí na závodech.“


Jan Mikulík: „Pro mě to byla další bezva sezóna s výborným pilotem v super autě takže ji hodnotím taky kladně. Já jsem rád, když je závodění hlavně zábava a té jsem si letos užil opravdu dost. Jak už zmínil Petr, Favorit se prodává takže i já jsem plánoval na příští rok pauzu, ale nakonec mě oslovil jeden kamarád a tak se asi svezu v pořádné zadokolce z východu. Na závěr bych chtěl poděkovat našim partnerům Pojistimeauto, Rallye design, Vančík Motorsport, APV a Lasercore bez jejichž podpory by jsme daleko nedojeli. Dík patří také mé ženě a dceři, že mi tenhle koníček tolerují. Speciální díky bych chtěl poslat Honzovi Žáčkovi z Rallye Designu, který nám v letošním roce hodně pomohl a to nejen návrhem designu našeho závoďáku.“

Oba dva děkujeme všem našim fanouškům byli jste vždy hodně vidět a je radost pro vás jezdit!!!!   

Autor: Miroslav Němec
Email: mira-nemec@seznam.cz
Vydáno: 14.12.2017 09:08
Zobrazeno: 458x
Hodnocení: 2.95
Hodnotilo: 5442
Ohodnoť: 1 2 3 4 5
Ke článku zatím není vložen žádný komentář
Uživatel:
Text:
Fotogalerie
TRAIVA CUP - ÚNOR - 22 fotek
Redakční fotograf: Miroslav Němec
STOPA 2018 - 22 fotek
Redakční fotograf: Miroslav Němec
TRAIVA CUP 2018 - 23 fotek
Redakční fotograf: Miroslav Němec
Int.Lietz Sport Jänner Rallye 2018 - 30 fotek
Redakční fotograf: libor hodulák
TRAIVA WINTER CUP - 21 fotek
Redakční fotograf: Miroslav Němec
SEZÓNA 2017 - 29 fotek
Redakční fotograf: Miroslav Němec
Mikuláš Rally2017 - 25 fotek
Redakční fotograf: Miroslav Němec
2017_Mikuláš forever-vyhlášení vítězů - 20 fotek
Redakční fotograf: Mirekk Knedla
2017_Mikuláš Forever - 21 fotek
Redakční fotograf: Mirekk Knedla
Všechny galerie
Portál Rallyfan.cz
- Rally Sanremo 2013 - shakedown (21887x)
- Hyundai i20 WRC - test Finland (22245x)
- Patrick Snijers - Porsche 997 ... (21907x)
- Zpěvák / Tamášová Suzuki ... (21560x)
- Hermann Neubauer - výlet mimo ... (66494x)
- Roman Kresta - krize po skoku ... (20419x)
- Barum Czech Rally Zlín 2013 (19829x)
- Barum Rally 2013 - Béreš v ... (19421x)
- Roman Kresta - krize Semetín ... (19798x)
- Jaroslav Orsák small crash - ... (20523x)

kód Gimli, design vaca.p, El-Toro, Zemní práce, Zahradní práce, Výkopy
Copyright © 2009-2018