Nové stránky
Rallyfan.cz Girl
Dakar - 12.etapa

Karty v pořadí zatím nezamíchal nikdo zásadním způsobem.

Smůla potkala Chierita s X-raidu, když ohnul řízení a rameno na pravém předním kole. Terranova si vedl výborně do doby, než se mu přehřálo palivo v nádrži.Závodilo se v nehostinné krajině v kopcích,soutěskách , ale i v korytě řeky.

 

Mezi automobilky vyhrál Španěl Carlos Sainz a zastavil útok katarského jezdce Násira Attíji na první místo. "El Matador" porazil svého kolegu z týmu Volkswagen o 52 sekund a mírně si upevnil vedení. Oba hlavní kandidáty na celkový triumf dělí před závěrečnými dvěma dny pět minut a 20 sekund.

Dopoledne jel v korytech řek mezi kameny Jiří. Po neutralizačním přejezdu nastoupil za volant Viktor. Shodou okolností se odpolední část jela v místech, kde vloni Viktor s Jiřím nocovali mezi pásovci při poruše a opravě převodovky. Celý čtvrtek byl provázen urputným vedrem, které vysilovalo především jezdce, zatímco ve stínu teploměr ukazoval příjemnou  čtyřicítku, ve voze bylo kolem sedmdesáti. 

 

I když Jiří tvrdí: „jsem v poho“ - na naší posádce je již znát nejen únava, ale i jistá nervozita, která přichází s blížícím se cílem. „Mechanici se snažili v noci dát auto zase slušně do kupy. A my musíme jet na jistotu, hlavně žádný zbrklý kvalt. Jsme jediná zbylá česká automobilová posádka v soutěži, tak máme odpovědnost nejen za Czech Dakar Team, ale i české barvy,“ řekl Jirka Janeček během poslední přípravy před startem dnešní 13. etapy.

 

 

Proti minulým etapám, zejména těm v poušti Atamana, se na trati objevili fanoušci. "Musíme dávat pozor nejen na trať, ale i dění v její bezprostřední blízkosti. Zastavit rozjeté auto může být obtížné. Ohroženy jsou zejména děti, kterým rodiče nechávají až příliš velkou volnost," popisoval situaci na trati Janeček.

 

Jméno Jirky Janečka se už také několikrát objevilo ve vysílání místního rádia, které pokrývá rallye. Moderátor si spojil české vlajky, které se občas kolem trati vyskytují, se jménem českého závodníka a poslance v jedné osobě.

 

Srdcem Dakaru je San Rafael a provincie Mendoza. Martin Macík vedl svůj LIAZ těžkým, ale příjemným terénem s velmi náročným vedení kamionu. Více než 11 hodin v kabině závodního auta byl opravdu zápřah. Auto je bez vážných závad. Během závodu jsme byli bez defektu, jen jsme utrhly zadní ventil na kole a zdrželi se cca 15minut. Mechanici mají práci až do rána, ale pouze běžné opravy a kontroly. David Pabiška ? dnešní etapa byla velmi těžká a tak jsem se do ní pustil s patřičným úsilím a energií. Druhou pískovou část rychlostní zkoušky jsem poznal z minulého roku, ale nemohl jsem se naplno opřít o nohu, tak jsem nechtěl riskovat. Dnešní 300km přejezd v teplotách nad 40st. byl šílený. Zachránili mě v uvozovkách místní fanoušci, když mě pozvali na piknik a já jsem se mohl 10minut aklimatizovat. Dali mi napít studené sodovky a mohl jsem si opláchnout obličej. Na rozloučení jsme se vyfotili a já pádil do bivaku. Dušan Randýsek dnes okomentoval etapu. Jedu stále na to, abych šetřil techniku, vzhledem k maratónské kategorii. Dnešní etapa byla ale skutečně náročná, při které se skutečně s technikou v rukavičkách jezdit nedalo. Jelo se mi parádně, písek nahoru a dolu. Bohužel mám teď problém s převodovkou, nejde dobře 3.rychlost, ale uvidíme v noci se to pokusíme dát do pořádku. Velké množství diváků na trati nám občas způsobuje nelehké situace a to když potřebujeme na záchod, tak není možné nikde zastavit, neboť se okamžitě za námi vydávají davy fanoušků, což je občas dost neřešitelná situace, dodává Dušan jako zpestření života na rallye.

 

Pro mnoho motocyklistů byla hlavní cesta, která byla plná prašného feše a vedly jí vymleté hluboké koleje, těžko překonatelná. Někteří špatně odhadli rozjezd a zastavovali pod vrcholem, klouzali zpět, jiní zase nezdrželi balanc a poroučeli se k zemi. Na posádce presscaru týmu KM Racing, jež byla na místě kromě jednoho fotografa jediná, nezbývalo než ztroskotancům pomáhat. Nutno podotknout, že naši jezdci David Pabiška a Dušan Randýsek zvládli toto úskalí bez problémů a na tomto úseku nic neztratili. Další zkušení jezdci si počínali jinak. Odhadli terén a muldu vyjeli v jiném místě, kde byl pevnější podklad. Ještě atraktivnější podívanou připravili automobilisté. Pár prvních speciálů zvládlo výjezd bez problémů, ale první z favoritů, který uvízl, byla dakarská legenda Stephane Peterhansel s BMW. Zapadl do vyjetých kolejí a nemohl dopředu ani dozadu. Pomohli jsme mu tlačením, aby mohl vycouvat, a na další pokus se Francouz v ohromných oblacích prachu kritickým místem prokousal. Mezitím ho ale předjela řada konkurentů, kteří zvolili jinou stopu. Do problémů se dostal i i loňský vítěz Ginel de Villiers. S jeho VW jsme nepohnuli, a tak jsme jen sledovali, jak posádka vložila do prachu z každé strany vozu podložky a na ní spustila hydraulické stojany, které celý vůz nadzvedly. Pak se už Jihoafričan ze šlamastiky dostal. Z dalších hvězdných pilotů, kteří byli v tomto místě v úzkých, jsme sledovali počínání Robby Gorgona. Američanův Hummer se zdál příliš široký a dlouhý, aby průjezd zvládl. Jeho nevýhodou byl i pohon jen na jednu nápravu, ale pomocí kovových podloží pod koly vycouval a pak vyjel jinou stopou. Problémy měla řada dalších posádek a časem se v řečišti vytvořila i zácpa. Nejvíc jsme byli zvědaví na Liaz Martina Macíka. S výjezdem neměl nejmenší problém a v prašných oblacích zmizel ve stepi plné trnitých keřů a pichlavých kaktusů. S kolegy jsme se shodli, že byl s favorizovanými Kamazy v této pasáži nejrychlejší.

 

 

Průběžné pořadí: 1. Sainz 42:47:24, 2. Attíja -5:20, 3. Miller -28:12, 4. Peterhansel -2:20:42, 5. Chicherit (Fr./BMW) -4:02:50, 6. Sousa (Portug./Mitsubishi) -4:13:25.

 

 

zdroj: CDT, KM Racing a Dakar.com

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autor: Petr Vaculík
Email: va.mo@centrum.cz
Vydáno: 15.1.2010 17:29
Zobrazeno: 9024x
Hodnocení: 2.96
Hodnotilo: 6396
Ohodnoť: 1 2 3 4 5
Ke článku zatím není vložen žádný komentář
Uživatel:
Text:
Fotogalerie
1. Valašský autoslalom - 20 fotek
Redakční fotograf: Miroslav Němec
NIEDERÖSTERREICH RALLYE 2018 - 30 fotek
Redakční fotograf: libor hodulák
TRAIVA CUP - ZÁŘÍ - 20 fotek
Redakční fotograf: Miroslav Němec
Barum Rally 2018 - 26 fotek
Redakční fotograf: Miroslav Němec
BarumRally2018 - 30 fotek
Autor: Fi La
BARUM RALLY 2018 - 30 fotek
Autor: Jiří Petřkovský
Historici Barum Rally - 29 fotek
Redakční fotograf: Miroslav Němec
2018_Barumka1 - 21 fotek
Redakční fotograf: Mirekk Knedla
2018_Barumka-očima pilota - 28 fotek
Redakční fotograf: Mirekk Knedla
Všechny galerie
Portál Rallyfan.cz
- Rally Sanremo 2013 - shakedown (24727x)
- Hyundai i20 WRC - test Finland (24841x)
- Patrick Snijers - Porsche 997 ... (24170x)
- Zpěvák / Tamášová Suzuki ... (23892x)
- Hermann Neubauer - výlet mimo ... (69342x)
- Roman Kresta - krize po skoku ... (22932x)
- Barum Czech Rally Zlín 2013 (21948x)
- Barum Rally 2013 - Béreš v ... (21906x)
- Roman Kresta - krize Semetín ... (22349x)
- Jaroslav Orsák small crash - ... (23310x)

kód Gimli, design vaca.p, El-Toro, Zemní práce, Zahradní práce, Výkopy
Copyright © 2009-2018